על בית הספר

מתעניינים בבית הספר? רוצים להכיר את הצוות? כאן תוכלו למצוא את כל המידע אודותינו.
במידה ויש עוד שאלות אתם תמיד מוזמנים ליצור איתנו קשר.

מאפייני בית הספר בית הספר נוסד ב- 1993 ומאז עבר שינויים משמעותיים. הקהילה טבעונית. יום הלימודים מתחיל במסדר שבחים  ומסתיים בתפילה. תרבות הקהילה משתלבת בבית הספר בחגים חברתיים ייחודיים . הורי התלמידים משתתפים בפעילויות חינוכיות  שונות. 

בית הספר הרב תחומי "אחווה" הוא בית ספר קהילתי שש שנתי, ולומדים בו כ- 180 תלמידי קהילת העבריים שמגיעים 

מארבע ערי פיתוח. 

לבית הספר מקום משמעותי בחיי הקהילה. האמונה ביכולתו של התלמיד לקדם את הישגיו האישיים, והלימודיים, תמיכת מנהיג הקהילה בתפיסה הרואה את חשיבות החינוך כראשון במעלה ושילוב הילדים בחברה הישראלית. החינוך הבית –ספרי מושתת על צרכי הקהילה כיבוד מסורתה והנחלת תרבותה הייחודית לתלמידים. 

 

תלמידים ומורים יקרים!

שנה חדשה בפתח, וזוהי הזדמנות נפלאה לאחל לכל אחד ואחת מכם שנה של הצלחות, אמונה בעצמכם וביכולתכם, עשייה חינוכית משמעותית, שיתוף פעולה ועזרה הדדית. להיות מורה זה לכל החיים, אי אפשר להתחמק מזה, גם אם מנסים… כי להיות מורה, זה בנשמה. מורה במהותו, נותן הוא- לסביבתו, לתלמידיו, לעמיתיו, ואין זו הנתינה תלויה בדבר, המורה נותן למען המחר. שתשכילו למצוא את מעלות תלמידכם וחבריכם, וחדוות העשייה והיצירה תלווה אתכם כל הימים… אין לי ספק שכל אלה יובילו את ביה"ס לשיאים חדשים.

בברכת שנת לימודים מוצלחת ומאתגרת,

מילה פישילביץ',

מנהלת בית הספר

 

                   

חזון בית ספר הרב תחומי "אחווה", דימונה – תשע"ח

הצוות החינוכי יביא את  הבוגר להיות משתלב בחברה, אוהב את מדינת ישראל, יודע לקבל את האחר, לכבד את המסורות והתרבויות השונות במדינה ולתרום לחברה.

 

בית הספר יפתח דרכי הוראה מגוונות, מעוררות סקרנות, על ידי למידה משמעותית בעבודה פרטנית דיפרנציאלית שיבואו לידי ביטוי בחקר וביצירה, בטיפוח תפקודי הלומד, בסביבות למידה מאתגרות עתירות ידע וטכנולוגיה, על מנת להביא אותו ללימודים אקדמיים ולמימוש הפוטנציאל האישי שלו.

 

 

צוות בית הספר, כמנהיגות חינוכית, יעשיר את עצמו במגוון שיטות הוראה, יקדם ויפתח אקלים מיטבי, יוביל את תלמידיו למצוינות ערכית חברתית ולימודית וישמש דוגמה אישית לתלמידים.

 

תקנון לתלמידי בית ספר "אחווה" דימונה

 התקנון הבית- ספרי נועד להסדיר את מערכת היחסים בבית הספר והפעילות  במסגרתו לתועלת קהילת בית הספר על היסודות המקובלים בחברה הדמוקרטית וברוח הקהילה והמסורת.

תקנון זה נועד להדריך את התלמידים, המורים וההורים, לגבי נוהגי המוסד, ובהיותו מסמך של מוסד בחברה דמוקרטית הוא כולל חובות וזכויות.

התקנון נבנה במשותף על ידי גורמים שונים ובהלימה לחוזר מנכ"ל תש"ע 1 (א).

כללי התנהגות ברורים מאפשרים יחסים נאותים בין כל השותפים לעשייה החינוכית ותורמים ליצירת אוירה חברתית טובה בבית הספר.

מערכת היחסים בבית הספר בין תלמידים, הורים, מורים, מחנכים והנהלה תהיה מבוססת על  קשר אישי, הקשבה ודו שיח.

אנו מדגישים קשר בו מדברים בגובה העיניים, ונקודת המוצא של תלמידים ומבוגרים היא אחת– כבוד הדדי.

כולנו – תלמידים מורים ועובדים , נדרשים לקיים את חובותינו, לנהוג בכבוד הדדי ולמלא את ההוראות והתקנות.

אנו מאמינים, כי יצירת אקלים חברתי חינוכי משתף, תומך ומעודד בביה"ס, המאפשר ביטוי עצמי לשותפים בו, תורם לגיבוש ה"אני החברתי" של התלמידים ומחנכם לאזרחות פעילה וחיובית  בקהילה, בעיר דימונה ובמדינה.

אנו מאמינים, כי ניתן לטפח ולפתח את תלמידינו להיות אנשים חושבים, ספקניים, סובלניים, אכפתיים, קשובים לזולת, תורמים ומעורבים בחברה הסובבת אותם.

אנו רואים את התהליך החינוכי, אחראי להכשיר לומדים עצמאיים, יצירתיים, בעלי אוריינטציה חברתית (יודעים לפעול בסיטואציות חברתיות) ודימוי עצמי חיובי, המוכנים ליטול על עצמם אחריות ולהתמיד בה.

לומדים בעלי יכולת שיפוט, ביקורת והערכה עצמית, המפעילים שיקול דעת.

שאיפתנו ליצור בביה"ס, תנאים מתאימים לשוויון הזדמנויות שיאפשרו לתלמידינו להתקדם בהתאם לכישוריהם, תוך חתירה למימוש יכולת אישית מרבית.

למימוש התהליך, אנו רואים הכרח בשותפות בין הורה-מורה-תלמיד. 

חברי צוות בית הספר "אחווה" ישמשו דוגמה אישית לתלמידים.

להלן מספר נהלים וכללים המשלימים את תקנון בית הספר:

 תפקידי המורים בבית הספר

1) תפקידם של המורים בבית הספר הוא לקדם את התלמידים בלימודים, בתחום הערכי-חינוכי, בתחום החברתי, בתחום האישי ובתחום התרבותי.

2) המורים אחראים בפני הנהלת בית הספר, ההורים, משרד החינוך/רשת עמל והרשות על קידומם של התלמידים.

3) המורים יעודדו שיתוף התלמידים וההורים בתחומים הלימודיים, הערכיים-חינוכיים, החברתיים והתרבותיים של הכיתה, בהתאם למדיניות בית הספר ולמדיניות משרד החינוך .

4) המורים יתייחסו בצורה הוגנת לכל התלמידים ולא ינקטו צעד של איפה ואיפה.        

 תפקידי התלמידים בבית הספר

   בית הספר נוצר למען התלמידים ולקידומם. לאור זאת נדרשים התלמידים למלא את תפקידיהם הלימודיים, התרבותיים והחברתיים בבית הספר, כדלקמן:

1) להשתלב בתהליך הלימודים ולעשות לשיפור הישגיהם בכל המקצועות הנלמדים בהתאם להנחיות המורים.

2) להשתתף בפעילות התרבותית בבית הספר ולתרום לה לפי כישוריהם ויכולתם.

3) לתרום לחיים החברתיים של הכיתה ושל בית הספר. תוך השתתפות בפעילויות חברתיות, השתתפות בפעולות ספורט, העמקת הקשר עם תלמידים אחרים בעיר תוך מאמץ לשיפור איכות החיים והאווירה בכיתה ובבית הספר.

 תקנון בית- הספר

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

1. הופעה בתלבושת אחידה/ הופעה הולמת

–   יש להגיע לבית הספר

בהופעה הולמת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 התלמיד יגיע לביה"ס בתלבושת

   אחידה כפי שנקבע על-ידי הקהילה.

– התלמיד ילבש בגדי ספורט רק  בשיעורי  ספורט או בפעילות

ספורטיבית בביה"ס.

אם שיעור ספורט , אינו צמוד להפסקה, יוכל התלמיד לשבת בשיעור שאחריו בבגדי ספורט, בתנאי שיחליף אותם בהפסקה למדי ביה"ס.

–  אין לבוא לביה"ס בנעלי ספורט אלא אם השיעור הראשון הוא ספורט והתלמיד יחליף אחרי השיעור לנעלים רגילות.

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

שיחת ברור תלמיד –מורה  ומורה שמחיה,

דיווח למחנך/ת הכיתה.

מכתב התרעה להורים מהמורה שמחיה/ מחנך/ת הכיתה. עם העתק לתיק אישי.

 

 

שיחת מנהל/ת, מחנך/ת, הורים

העתק ההחלטה לתיק אישי.

-במקרים חוזרים ביטוי בתעודה: הורדת ציון בסעיף "הופעה"/הערה בסעיף "הופעה"

-מניעת כניסה לשיעור (קביעת מקום חלופי ודרישה להשלמת החומר הלימודי)

 

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

2.התנהגות: כללים לקבלת מורה כיתה

 

–  על התלמיד לעמוד עם כניסת

   המורה לכיתה, לפני כל שיעור.

– אין להפריע למורה במהלך השיעור.

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

שיחת ברור המורה עם התלמיד, ודיווח למחנך/ת.

מכתב התרעה להורים מהמורה, יידוע המחנך/ת-הודעה בכתב להורים

עם העתק לתיק אישי.

עירוב יועצת בהתאם לנסיבות.

שיחת ברור מנהל/ת-הורים-מחנך/ת-תלמיד- שיחה+ תיעוד בתיק אישי.

–  במקרים חוזרים ביטוי בתעודה: הורדת ציון ב"התנהגות"1

 

 

           

 

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

3.התנהגות: כללים להתנהגות בזמן שיעור

 

 

–  ישיבה במקום

–  הבאת כל הציוד הנדרש לשיעור והוצאתו מהתיק

–  הקשבה ולמידה

–  השתתפות בשיחה ובדיון ברשות המורה ובאופן מכבד

–  מילוי מטלות הניתנות בשיעור

-על התלמיד להגיע עם שיעורי בית מוכנים לכל שיעור/ להגיש עבודה בזמן שנקבע.           

–  יש להחתים את ההורים על כל מבחן ולהראות למורה.

–  יש לשמור את  עבודות/מבחנים עד סוף השנה.

–  על התלמיד להביא ארוחת עשר ולאכול אותה רק בהפסקות.

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

–  שיחת בירור עם התלמיד המורה המקצועי והמחנך

–  שיחה עם ההורים מחנך / מורה

–  הודעה בכתב להורים

–  השעיה בתוך בית הספר למספר ימים על פי שיקול דעתו של המנהל, בהשגחת מבוגר  ובהתאם לאפשרויות של בית הספר (מורה בשעות פרטניות, שַמָּר וכו') בליווי מטלה לימודית

-שיחה עם המנהל/ת

–  במקרים חמורים של הפרעה בזמן שיעור השעיה מבית הספר על פי שיקול דעת המנהל/ת

–  במקרים חוזרים ביטוי בתעודה: הורדת ציון ב"התנהגות"1

–  כינוס צוות בין-מקצועי לדיון על בניית תכנית לטיפול בתלמיד

–  בניית תכנית חינוכית אישית

–  המלצה להתערבות טיפולית

 

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

 

4. התנהגות: כללים להתנהגות

בהפסקה

 

 

– במהלך ההפסקה תישאר הכיתה נעולה והתלמידים מחוץ לכיתה.

– בהיעדר המחנך, האחריות על המורים המלמדים בכיתה.

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

שיחה מורה – תלמיד ודיווח למחנך/ת הכיתה.

שיחת מחנך/ת – הורה – תלמיד ודיווח לתיק אישי.

שיחת ברור עם מנהל/ת, מחנך/ת, הורים ותיעוד בתיק אישי.

 

 

 

 

נושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה           

 

5. התנהגות: ציות להוראות של צוות בית הספר

 

 

–  יש להתנהג באופן נאות, על פי הכללים הנהוגים בבית הספר.

–   על התלמידים להישמע להוראות הצוות החינוכי גם אם ההוראות ניתנות על ידי מורה שאינו מלמד  אותם באופן ישיר, ובכלל זה מורה תורן ומורה ממלא מקום.

 

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

–    שיחה עם התלמיד ואזהרה בעל-פה

–    דרישה להתנצלות

 

–  יידוע ההורים ואזהרה בכתב

–  דרישה להתנצלות והזמנת ההורים לשיחה

–  במקרים חוזרים ביטוי בתעודה: הורדת ציון / הערה בסעיף "התנהגות"1

 

–  כינוס צוות בין-מקצועי לדיון על בניית תכנית לטיפול בתלמיד

–  בניית תכנית אישית לתלמיד (למשל מעקב לפרק זמן שנקבע מראש אחר התנהגות התלמיד במהלך השיעורים)

–  הפניה לטיפול תוך שמירה על צנעת הפרט ועל כללי האתיקה המקצועית

–  ריתוק בזמן ההפסקה או  השארה בבית הספר לשעות לימוד נוספות בכיתה אחרת

–  השעיה בתוך בית הספר לכמה ימים על פי שיקול דעתו של המנהל, בהשגחת מבוגר (מורה בשעות פרטניות, שמר וכו') ובליווי מטלה לימודית

–  השעיה מחוץ לבית הספר במקרים חמורים וכאשר האירוע אינו חד-פעמי

 

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

6. אלימות פיזית ומילולית

"אפס סובלנות לאלימות"

לא תתקבל התנהגות אלימה פיזית ו/או מילולית ( במתכוון או שלא במתכוון ).

תלמיד שיפר כלל התנהגות זה ייענש בהתאם לחומרת האירוע.

 

 

 

 

תגובה

 

-שיחת ברור עם מחנך/ מורה

-זימון הורים לביה"ס

–  דרישה להתנצלות

–  השעיה בתוך בית הספר לכמה ימים על פי שיקול דעתו של המנהל, בהשגחת מבוגר (מורה בשעות פרטניות, שמר וכו') ובליווי מטלה לימודית

–  השעיה מחוץ לבית הספר במקרים חמורים וכאשר האירוע אינו חד-פעמי

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

7. התנהגות: שימוש בטכנולוגיה אישית בזמן שיעור (בטלפונים ניידים, במצלמות, ב"אייפודים" וכו')

 

–          אין להגיע עם טלפון נייד לביה"ס

כל שימוש בטכנולוגיה אישית בכלל ובטלפון נייד בפרט במהלך השיעור ובזמן בחינות אסור בהחלט שיעור (הצבת הטלפון על השולחן, קבלת שיחות, שליחה וקבלה של מסרונים)

השימוש במכשיר במהלך פעילות מחוץ לבית הספר ייעשה בהתאם להוראות הצוות.

-צילום בזמן שיעור באמצעות הטלפון הנייד אסור בהחלט.  צילום במהלך פעילות מחוץ לבית הספר ייעשה בהתאם להוראות הצוות ובתנאי שלא יפגע בכבודו של המצולם ובצנעת הפרט שלו.

  – בכל מקרה של הבאת המכשיר

בית הספר אינו אחראי לנזק שייגרם לו, לאבדנו או לגנבתו.

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

–  שיחת בירור מחנך /ת מורה- התראה.

– יידוע ההורים בכתב.

–    שיחה עם המחנך/ת, המורה + מכתב לתיק אישי.

– הזמנת ההורים

–  הפקדת המכשיר במזכירות בית הספר  או בחדר המנהל במקום קבוע, נעול ובטוח והחזרתו יום למחרת להוריי התלמיד.

 

-טיפול המנהל/ת-

הפקדת המכשיר במזכירות בית הספר  או בחדר המנהל במקום קבוע, נעול ובטוח והחזרתו יום למחרת לידי הורי התלמיד.

-שיחה עם הורי התלמיד ותיעוד בתיק אישי.

– כתיבת עבודה בנושא.

           

 

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

8.  התנהגות: שמירה על הסביבה ועל חזות בית הספר

.

-יש להקפיד על סביבת למידה נקייה ומסודרת במהלך כל הפעילות של בית הספר ולטפח את חזותו

–   יש לשמור על רכוש בית הספר ועל סביבתו.

– לקיחת רכוש פרטי של תלמיד/ של

   מורה/ של עובד/ של ביה"ס ללא

   רשות, אסורה בהחלט.

– נגיעה, חיטוט ברכושו של אחר,

  אסורה.

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

–  שיחת בירור עם מחנך/ת הכיתה.

–  יידוע ההורים

–  עשייה מתקנת של התלמיד בתחום הרכוש והסביבה

-חיוב תשלום הנזק בהתאם לצורך.

–  שיחת בירור עם מחנך/ת הכיתה.

–  יידוע ההורים

-ביטוי בתעודה: הורדת ציון/ הערה בסעיף "התנהגות"1

–  הטלת תשלום או שווה ערך לתשלום. בהתאם לצורך.

-שיחת ברור עם מנהל/ת בית הספר וההורים.

—  הטלת תשלום או שווה ערך לתשלום. בהתאם לצורך.

– במקרה של אי הסכמה לתשלום שלא מסיבות כלכליות: התייעצות  בית-ספרית, הזמנת ההורים ודיון סביב ההתנגדות עם אפשרות לתביעה משפטית במקרה של סירוב

 

 

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

9.  התנהגות והשתתפות בטקסים ובפעילויות בית ספריות

 

–   ההשתתפות בטקסים ובפעילויות פנים וחוץ-בית-ספריות היא חלק מתכנית החובה של בית הספר.

–   הנוכחות וכללי ההתנהגות בכל פעילויות בית הספר מחייבים, ויש להקפיד עליהם הקפדה יתרה.

 

–  במקרה של התנהגות לא נאותה בטיולים:

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

–   שיחה עם התלמיד/ה ואזהרה בעל-פה

 

 

 

 

 

א. התניית השתתפות בסיור / בטיול עתידי בליווי מבוגר (יש להודיע על כך להורים 10 ימים מראש לפחות)

–   יידוע ההורים ואזהרה בכתב

–   דרישה להתנצלות ולעשייה מתקנת (למשל, סיוע בהכנת הטקס הבא)

 

 

 

–   במקרים חוזרים ביטוי בתעודה: הורדת ציון/ הערה בסעיף "התנהגות"1

ב. מניעת השתתפות בפעילות עתידית (וקביעת פעילות חלופית לתלמיד)

 

 

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

10.  התנהגות: שמירה על טוהר הבחינות

 

-חובה על התלמיד לשמור על כל התקנות וההנחיות הנוגעות להקפדה על טוהר הבחינות.

במקרה של אי-שמירה על נהלים תקינים בזמן בחינות (לדוגמה, הפניית מבט לטופס של תלמיד שכן, העתקה, שיחה עם חבר)

–   במקרה של אי-שמירה על טוהר הבחינות במהלך בחינות בגרות: בהתאם להוראות בחוזר הוראות הקבע תשס/2(א), סעיף 13–4.3, "טוהר הבחינות"

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

-שיחת ברור  עם מורה המקצוע ומחנך/ת. -תיעוד בתיק אישי

-הפחתת נקודות מהבחינה של כל מי ששותף למהלך.

 

 

-שיחת ברור  מחנך/ת, מורה ומנהל/ת.

-זימון הורים

עדכון הורים בכתב.

-הפחתת נקודות מהבחינה של כל מי ששותף למהלך

 

-שיחת ברור  מחנך/ת, מורה ומנהל/ת.

-זימון הורים

עדכון הורים בכתב.

– פסילת הבחינה- תינתן לתלמיד אפשרות ערעור בכתב בפני מורה המקצוע.

 

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

11..  נוכחות ועמידה בזמנים

 

איחורים: יש להגיע לבית הספר בזמן ולהקפיד להיכנס לשיעור מיד בתום ההפסקה.

– על התלמיד להגיע לביה"ס עד 08:00  ולהשתתף בזמן בתפילת

הבוקר.

–  על התלמיד להיכנס לכיתה מיד עם הישמע הצלצול.

–  התלמיד יביא אישור על כל איחור לשיעור.

בכל מקרה התלמיד יוכנס לכיתה והאחור  ידווחו מחנך/ת.

היעדרויות: יש להיות נוכחים במהלך כל השיעורים ולא לעזוב את שטח בית הספר ללא קבלת אישור ממחנך הכיתה / מנהל..

שיעורי ספורט שאינם צמודים  להפסקה, יתחילו 5 דקות לפני הצלצול על מנת לאפשר תלמידים

להתלבש, ויסתיימו 5 דקות לפני

הצלצול כדי להחליף בגדים למדים.

 

בבתי ספר על-יסודיים יש לפעול על פי ההוראות בחוזרי המנכ"ל האלה:

חוזר הוראות הקבע סח/8(א), סעיף 6.6-2, "הנוכחות בבית הספר כמרכיב בהערכת הישגים בחינוך העל-יסודי"

חוזר הוראות הקבע סב/5(א), סעיף 4.3-16, "ציון בית ספרי (ציון מגן/מסכם)"

 

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

–   רישום האיחור

-דיווח למחנך

–   שיחת בירור

–   יידוע ההורים

 

—   רישום האיחור

-דיווח למחנך

–   שיחת בירור

–   יידוע ההורים

–   גיבוש תכנית עם התלמיד לחיזוק אחריותו בנושא הנוכחות

–   הזמנת ההורים לשיחה עם מחנך/ת הכיתה לגיבוש תכנית משותפת למניעת איחורים והיעדרויות מהשיעורים

–   דרישה להשלמת שעות היעדרות בפעילות למען בית הספר/להשלמת חומר הלימודים

–   עירוב גורמים נוספים בבית הספר:יועצת, מנהל/ת.

–   ביקור בית

–   במקרים חוזרים ביטוי בתעודה: הורדת ציון / הערה בסעיף "נוכחות"

–   פנייה לקצין ביקור סדיר

הנושא

התקנה

טווח התגובות במקרה של הפרה

12 . נוכחות ועמידה בזמנים:

איסור  שוטטות בתוך בית הספר ויציאה משטחו

 

 

-תלמיד לא ישוטט בתוך בית הספר במהלך יום הלימודים ללא אישור.

–    יציאה משטח בית הספר במהלך הלימודים תיעשה באישור בכתב של מחנך הכיתה או המנהל.

שחרור תלמיד מביה"ס ייעשה על-ידי מחנך / מורה / מנהל בתנאי שאדם מבוגר מלווה את התלמיד לביתו.

– כל שחרור יירשם בקלסר במזכירות ביה"ס.

תגובה 1

תגובה 2

תגובה 3

–   שיחת בירור

–   דיווח בכתב להורי התלמיד/ה

–   שיחת בירור

–   דיווח בכתב להורי התלמיד

– הזמנת התלמיד/ה והוריו לבית הספר .

-קביעת מטלה חינוכית קשורה להתנהגות זו.

 

 

–   במקרים חוזרים ביטוי בתעודה: הורדת ציון / הערה בסעיף "נוכחות"

–   דיווח לפיקוח, לרשות העירונית ולקצין ביקור סדיר

 

           
  1. אי-עמידה בכללי המשמעת תגרור הורדת ציון בהתנהגות על פי הקריטריונים של בית הספר. תלמיד שקיבל ציון "טעון שיפור" בהתנהגות יידרש לפעולת תיקון, לעשייה חיובית למען הקהילה או למען בית הספר או להשתתפות בקבוצה טיפולית לשיפור ההתנהגות כתנאי למעבר לשנת הלימודים הבאה.

__________

  1. סוגיית הנוכחות דורשת תיעוד דקדקני, ויש לקיימו באופן שוטף על ידי עדכון מסודר של יומני הכיתה וההקבצה, רישום במזכירות בית הספר, רישום ממוחשב וכו'. בית הספר יגדיר את המחויבות ואת האחריות של כל מורה לרישום הנוכחות, להעברת המידע

קהילת העבריים הגיעה לישראל בשנת 1969 בעקבות חזונו של מנהיגם בן-עמי בן-ישראל,
אשר אמר כי הגיע הזמן להגיע לארץ הנבחרת.

קהילת העבריים מנהלת אורח חיים טבעוני, ומייחסת חשיבות רבה למזון,לבריאות ולספורט.

הקהילה אינה שייכת לדת היהודית אבל מאמינה ומקיימת את הכתוב בתנ"ך , אך רואה עצמה          כעברית כשם שנאמר לאברהם שהוא עברי.

הקהילה הביאה עימה מנהגים שכדאי לכל עם לאמץ, כמו הנימוס והרוגע, חגים כמו "יום השיבה",
"יום למוקירים" ועוד.

חגי הקהילה דומים לחגים היהודיים, אך בכל זאת גם שונים. הקהילה אינה חוגגת את החגים
שהזמן גרמם כמו: חנוכה ופורים והחג החשוב ביותר שלה הוא "פסח מלכותי" אותו חוגגים
בשבוע השלישי של מאי בימים רביעי וחמישי. זהו החג שהם רואים עצמם כאילו יצאו מעבדות
לחירות קהילת העבריים היא קהילה מעניינת מאד והרוצה לדעת עליה יותר, מוזמן לקרוא                    באתר הקהילה: www.kingdomofyah.com

" תעודת  בגרות חברתית"

מעורבות חברתית קהילתית

להורים ולתלמידים שלום!

אחד מתפקידי בית הספר כמוסד חינוכי, מעבר להענקת הישגים לימודיים, היא הענקת ערכים.

כדי ליצור חברה מתוקנת בעלת ערכים, יש ללמד את התלמיד להיות מעורב בקהילה, לדעת לתרום לה ולא רק לצרכיו הפרטיים.

במסגרת פרויקט מעורבות חברתית בתיכון תפקידנו להעניק לתלמידים בכל השכבות חוויות התנדבות פורה ומפרה ובכך אנו ניטע בו את המעורבות בחברה ואת רצונו לתרום.

בית הספר נבחר להשתתף בתוכנית חדשה הנקראת תעודת בגרות חברתית.

תלמיד פעיל במעורבות חברתית קהילתית ואזרחית במהלך שלוש שנים, תוך כדי שנות הלימודים בבית הספר העל יסודיים.

התלמיד יהיה פעיל החל מכיתה י' ועד סיום התיכון בכיתה יב'.

איכות הביצוע יתבסס על חוות דעת המחנך, מרכז מעורבות חברתית, עבודה בנושא  התנדבות במקומות ההשמה בהם התנדב התלמיד.

בנוסף לתהליך הנתינה וההתנדבות של התלמיד, יהיה עליו ללמוד בכל שנה קורס להתפתחות אישית באחד מהתחומים שביה"ס ימצא לנכון לזמן לתלמיד.

כמו כן במהלך כיתה יב' יהיה על התלמיד לכתוב עבודה המסכמת את תחום ההתנדבות של התלמיד במהלך שלוש שנים

רק אז התלמיד יהיה זכאי לתעודת בגרות חברתית.

להתנדב פירושו לתת את הנשמה ואת הלב מבלי לצפות לתמורה.

להתנדב פירושו להשקיע כל דקה ושנייה מבלי לחכות לתודה.

להתנדב פירושו לחשוב פחות על עצמך ויותר על אחרים.

להתנדב פירושו להאיר בכוחך מקומות חשוכים.

מקומות ההשמה להתנדבות יפורסמו בעת המפגש עם ההורים.

 

                                בברכה,

מילה פישלביץ'                               אורי בן ישראל

 

מנהלת ביה"ס                                   רכז חברתי

                  

המגמות שלנו

בבית הספר  ארבעה מקצועות הגברה, מתוכן שתי מגמות: מחול ואופנה ושתי הגברות: גיאוגרפיה וביולוגיה.

אין זה סוד כי בית הספר קיים רק 25 שנים, ונקודת ההתחלה שלו הייתה נמוכה מאוד. בשנותיו הראשונות של בית הספר התלמידים לא סיימו עם בגרות מלאה בשל חוסר במורים למקצועות בסיסיים ובשל הקושי של התלמידים בשפה העברית.

גם כאשר נלמדו כל המקצועות, אחוזי הבגרות של בית הספר בהתחלה היו מן הנמוכים בדימונה.

היום,  בית הספר, לא רק  שאחוזי הבגרות שתלמידיו משיגים הם בין הגבוהים, בית הספר גם הגיע פעמיים לעשירון העליון במדדים ערכיים חברתיים, אחוז מקבלי תעודת בגרות חברתית קרוב  ל-100% והוא זוכה להערכה רבה בקרב אנשי חינוך רבים.

רוצים ללמוד על כל המגמות שלנו? מוזמנים לקרוא בדף המגמות.

מבנה ארגוני

הנהלה

  • מילה פישילביץ

    מנהלת בית ספר
  • דלית כרמל

    סגנית המנהלת, רכזת תנ"ך, חברת הנהלה
  • שמחיה בת ישראל

    רכזת ערכים וטקסים ,רכזת ביטחון ובטיחות, חברת הנהלה
  • נורית הר-שגיא

    רכזת בגרויות, רכזת תוכנית אל"ה, חברת הנהלה
  • אורי בן ישראל

    רכז טיולים, רכז אות הנוער וחבר הנהלה
  • מיכל ספיבק

    יועצת בית הספר , חברת הנהלה
  • לור דליון

    רכזת מגמת המחול
  • אליזבטה מירוצ'ניק

    רכזת מתמטיקה, רכזת תכנית "אקדמיה תיכונית"
  • טטיאנה גרצמו

    רכזת תקשוב
  • אודליה קוגדל

    רכזת אנגלית
  • מבריקה יהודה

    רכזת מעורבות חברתית
  • ג'קלין משיח

    רכזת מגמת האופנה

רכזי שנתונים

עובדי מינהלה

  • פרח סייר

    מזכירת ביה"ס
  • חגי לוי

    טכנאי מחשבים
  • ז'אנה קרינץ

    לבורנטית
  • איריס שטרית

    מדריכת מוגנות